45 Panduan Mendisain Logo
Critical rules for creating a logo :
- Do not use more than three colors.
- Get rid of everything that is not absolutely necessary.
- Type must be easy enough for your grandma to read.
- The logo must be recognizable.
- Create a unique shape or layout for the logo.
- Completely ignore what your parents and/or spouse think about the design.
- Confirm that the logo looks appealing to more than just three (3) individuals.
- Do not combine elements from popular logos and claim it as original work.
- Do not use clipart under any circumstances.
- The logo should look good in black and white.
- Make sure that the logo is recognizable when inverted.
- Make sure that the logo is recognizable when resized.
- If the logo contains an icon or symbol, as well as text, place each so that they complement one another.
- Avoid recent logo design trends. Instead, make the logo look timeless.
- Do not use special effects (including, but not limited to: gradients, drop shadows, reflections, and light bursts).
- Fit the logo into a square layout if possible, avoid obscure layouts.
- Avoid intricate details.
- Consider the different places and ways that the logo will be presented.
- Invoke feelings of being bold and confident, never dull and weak.
- Realize that you will not create a perfect logo.
- Use sharp lines for sharp businesses, smooth lines for smooth businesses.
- The logo must have some connection to what it is representing.
- A photo does not make a logo.
- You must surprise customers with presentation.
- Do not use more than two fonts.
- Each element of the logo needs to be aligned. Left, center, right, top, or bottom.
- The logo should look solid, with no trailing elements.
- Know who is going to be looking at the logo before you think of ideas for it.
- Always choose function over innovation.
- If the brand name is memorable, the brand name should be the logo.
- The logo should be recognizable when mirrored.
- Even large companies need small logos.
- Everyone should like the logo design, not just the business that will use it.
- Create variations. The more variations, the more likely you are to get it right.
- The logo must look consistent across multiple platforms.
- The logo must be easy to describe.
- Do not use taglines in the logo.
- Sketch out ideas using paper and pencil before working on a computer.
- Keep the design simple.
- Do not use any "swoosh” or "globe”symbols.
- The logo should not be distracting.
- It should be honest in its representation.
- The logo should be balanced visually.
- Avoid bright, neon colors and dark, dull colors.
- The logo must not break any of the above rules.
A great logo can help build a great brand so when creating the logo consider how it will look on things like t-shirts, hats, keychains and other things that can be used for cheap promotional items.
- Jangan menggunakan lebih dari tiga warna.
- Menyingkirkan segala sesuatu yang tidak mutlak diperlukan.
- Jenis harus cukup mudah untuk nenek Anda untuk membaca.
- Logo harus dikenali.
- Membuat bentuk yang unik atau layout untuk logo.
- Benar-benar mengabaikan apa yang orang tua Anda dan / atau pasangan berpikir tentang desain.
- Konfirmasikan bahwa logo terlihat menarik untuk lebih dari sekadar tiga (3) individu.
- Jangan menggabungkan elemen dari logo populer dan klaim sebagai karya asli.
- Jangan gunakan clipart dalam kondisi apapun.
- logo harus terlihat baik dalam warna hitam dan putih.
- Pastikan bahwa logo dikenali ketika terbalik.
- Pastikan bahwa logo dikenali saat diubah ukurannya.
- Jika logo berisi ikon atau simbol, serta teks, setiap tempat agar mereka melengkapi satu sama lain.
- Hindari tren desain logo baru-baru ini. Sebaliknya, membuat logo tampilan abadi.
- Jangan gunakan efek khusus (termasuk, namun tidak terbatas pada: gradients, bayangan, refleksi, dan semburan cahaya).
- Fit logo ke dalam layout persegi jika mungkin, hindari layout jelas.
- Hindari rincian rumit.
- Mempertimbangkan berbagai tempat dan cara-cara yang logo akan disajikan.
- Invoke perasaan menjadi berani dan percaya diri, tidak pernah membosankan dan lemah.
- Sadarilah bahwa Anda tidak akan membuat logo yang sempurna.
- Gunakan tajam baris untuk bisnis yang tajam, garis-garis halus untuk bisnis halus.
- Logo harus memiliki beberapa sambungan untuk apa itu mewakili.
- Sebuah foto tidak membuat logo.
- Anda harus kejutan pelanggan dengan presentasi.
- Jangan menggunakan lebih dari dua huruf.
- Setiap elemen logo harus selaras. Kiri, tengah, kanan, atas, atau bawah.
- logo harus terlihat padat, tanpa unsur trailing.
- Tahu siapa yang akan melihat logo sebelum Anda memikirkan ide-ide untuk itu.
- Selalu memilih fungsi dari inovasi.
- Jika nama merek mudah diingat, nama merek harus logo.
- Logo harus dikenali ketika bercermin.
- Bahkan perusahaan besar membutuhkan logo kecil.
- Setiap orang harus seperti desain logo, bukan hanya bisnis yang akan menggunakannya.
- Buat variasi. Lebih banyak variasi, semakin besar kemungkinan Anda bisa melakukannya dengan benar.
- Logo harus terlihat konsisten di berbagai platform.
- Logo harus mudah untuk menjelaskan.
- Jangan gunakan taglines di logo.
- Sketsa ide-ide dengan menggunakan kertas dan pensil sebelum bekerja pada komputer.
- Jauhkan desain sederhana.
- Jangan menggunakan "swoosh" atau "dunia" simbol.
- Logo tersebut tidak boleh mengganggu.
- Ini harus jujur dalam perwakilannya.
- Logo harus seimbang secara visual.
- Hindari warna neon terang, dan gelap, warna kusam.
- Logo tidak boleh melanggar salah satu peraturan di atas.